El comerç electrònic continua el seu creixement tot i la crisi

Les operacions de compravenda a través d’internet van augmentar per vuitè trimestre consecutiu i van superar els 2.000 milions d’euros durant el primer quart de 2011, una facturació un 23% major que la del mateix període de l’any anterior.

Els viatges, ja fossin per turisme o motius laborals, es van quedar amb gairebé un de cada quatre euros gastats a través de plataformes en línia. Del total del volum de negoci del comerç electrònic espanyol, un 45% va ser d’operacions amb origen a Espanya i destinació a l’exterior, un 40% ho va retenir el comerç intern i el 15% restant es va produir a l’estranger i va tenir com destinatari una empresa nacional. 

D’aquests tres àmbits, va ser l’últim el que va obtenir un creixement relatiu més important, i va augmentar la seva facturació interanual un 77%. Per nombre de transaccions, més de la meitat van ser importacions, un 40% realitzades en el mercat intern i el 9,2% restant, exportacions.  Són dades de l’informe sobre el comerç electrònic a Espanya, relatiu al primer trimestre de l’any, que va publicar la setmana passada la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) i que analitza les operacions realitzades per Internet amb targeta bancària.

El creixement de les exportacions en línia, que va arribar als 312 milions d’euros facturats de gener a març, reflecteix que l’empresariat espanyol troba nous punts d’activitat en el mercat internacional i s’adapta a noves maneres d’oferir els seus productes i serveis en el estranger. El sector turístic es va fer amb el 55% dels ingressos del comerç electrònic espanyol generat fora. El van seguir l’educació (10,3%), la roba (4,9%) i les gestions amb l’Administració Pública (3%), que comprenen des del pagament d’impostos a l’abonament de multes.
 
Els espanyols compren més
 
Les compres en línia dels espanyols van superar els 1.700 milions fins al març. Un 53% es van realitzar fora i un 47% dins les nostres fronteres. La majoria de les importacions van ocórrer dins de la Unió Europea. 
El volum d’aquestes va arribar els 830 milions, va créixer un 20% interanual i va representar nou de cada deu euros gastats en l’exterior a través d’Internet. Entre els motius d’aquesta predilecció per fer negocis dins de les fronteres comunitàries estarien l’absència de duanes i, per tant, de taxes a la importació, a més d’unes despeses i uns terminis d’enviament més ajustats.
 
Per sectors d’activitat, el transport aeri va ser el sector més important (11,2%), seguit dels jocs d’atzar i apostes (10,2%), del màrqueting directe (6,4%) i de les agències de viatges i operadors turístics (5,1%).
 
La facturació del comerç en línia dins d’Espanya va créixer un 14,4% i va superar els 800 milions d’euros durant el primer trimestre de l’any.  En el nostre propi mercat també és el turisme el sector principal en volum de facturació, i va representar un 40% dels ingressos totals. El van seguir els espectacles artístics, esportius i recreatius (7,9%), el màrqueting directe (7,3%) i la compra de peces de vestir (3,7%).

FONT: BORJA ROBERT. Las provincias
Imatge: openphoto.net

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s