El e-commerce com a estratègia per sortir de la crisi

<!–[if !mso]> st1\:*{behavior:url(#ieooui) } <![endif]–>
La necessitat de sobreviure davant de la crisi actual i de poder tirar endavant els seus negocis, ha provocat que Internet i les Noves Tecnologies siguin imprescindibles per als comerciants. A l’any 2010 es van incorporar un 25% de comerços espanyols al món online.

Segons dades del Instituto Nacional de Estadística (INE), al primer trimestre d’aquest any, les vendes dels petits comerços es va reduir en prop d’un 8% respecte 2010. Aquestes dades reflecteixen la difícil situació actual en la que viuen també aquests comerciants, que durant aquests dos últims anys han vist com quasi 40.000 negocis han hagut de finalitzar la seva activitat.

Però cada cop més comerços estan apostant per l’e-commerce com a solució en aquestes dificultats, que veuen en les vendes per Internet una esperança, segons dades de Pixmania-Pro.com, i comencen a tenir la seva pròpia pàgina web on distribueixen i venen els seus productes. 

 

Donar aquest pas, és una decisió molt encertada, ja que més d’un 35 per cent dels consumidors espanyols consulta la web abans d’accedir a la compra d’un producte i / o servei. Les plataformes de comerç electrònic ofereixen més i millors beneficis: ajuden a disminuir els costos logístics i d’emmagatzematge, els petits comerços tenen una major capacitat de negociació de preus per competir contra les grans superfícies i tot això fa que la compra online és cada vegada més avantatjosa i fiable.

Segons l’informe Sage sobre la Radiografica de la Pime, un 53,54% de les companyies de fins a 50 treballadors va adquirir algun producte o servei on line durant aquest últim any. Així, al 2010, la incorporació d’alguns negocis espanyols al món online va superar els 7.300 milions d’euros a Espanya, un 25% més que l’any anterior, generant un 34% més de transaccions que el 2009. A aquest any 2011, els experts del sector estimen que pujarà gairebé un 20%.

 
És un gran moment per introduir el teu negoci a la xarxa. És per això que des de Sant Feliu On Line i Sant Feliu Innova, s’ha desenvolupat la campanya Sant Feliu Comerç On Line fent diferents jornades de formació tecnològiques per als comerços de la nostra ciutat . En aquest enllaç tens més informació.

Si ets petit comerciant santfeliuenc i t’agradaria conèixer més sobre les aplicacions d’internet i les noves tecnologies al teu negoci, contacta amb Montse Collado, responsable de la campanya de formació, al Punt TIC del Palau Falguera o al telèfon: 93 666 61 80.

Font: channelpartner.es Imatge: CC de Fosforix

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s