Social Commerce: comerç electrònic a les xarxes socials

Segons la Wikipedia: “El Social Commerce és una tipologia de comerç electrònic que inclou l’ús dels Social Media per provocar la interacció i contribució dels usuaris, així com per l’ajuda en la compra i venda interactiva de productes i serveis”.

El mercat del Social Commerce és actualment petit, (5.000 milions de dòlars en vendes de productes físics venuts a les xarxes socials), però està creixent molt ràpidament, s’estima que en els propers 5 anys la seva facturació ascendeixi a 30.000 milions de dòlars a tot el món.

Això transforma els social media d’un simple canal de màrqueting per generar trànsit, reputació, imatge o prospecció, en un canal de vendes de comerç electrònic.

Les 3 opcions principals de Social Commerce inclouen:

  • * Utilitzar plataformes de social commerce (per exemple, Groupon)

Segons un estudi dut a terme el 2010 per Booz & Company entre consumidors que almenys havien estat 1 hora al mes en xarxes socials i que havien comprat en línia 1 producte, el 27% d’aquests van afirmar que comprarien més productes si poguessin adquirir-los en xarxes socials (estudi en PDF).

Les principals barreres per al desenvolupament del social commerce són la seguretat i la privacitat, reptes que tant les plataformes com les empreses involucrades han de tractar de superar generant confiança als usuaris i solucions tecnològiques de garanties.

Les empreses han de saber aprofitar aquesta oportunitat que ofereix el Social Commerce, de manera que no només s’utilitzin les xarxes socials per a la generació d’interacció, leads i imatge, sinó també com a canal de venda per aconseguir conversió, fidelitat i recomanació. Tot això ens portarà a ser capaços d’obtenir més informació sobre els nostres clients i prospectes, podent transformar els tradicionals sistemes CRM en Social CRM (més informació en aquest altre post de l’Enrique Burgos “Social CRM, primers passos“)

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s