Com promocionar-te a l’estranger mitjançant l’ús de les TIC?

Cas d’èxit: Lídia Santiago (Guia Turística)

En un mercat globalitzat com l’actual, captar clients de zones geogràfiques diferents a la nostra, s’ha convertit en una excel·lent manera de fer créixer el nostre negoci i impulsar l’empresa a l’estranger. Fins i tot en alguns casos, com el de la guia turística Lídia Santiago, podem veure com és possible basar el model de negoci en aquest tipus de clients.

Però, promocionar-se a l’estranger requereix un esforç extra que ens permeti arribar als potencials clients, i realitzar una sèrie d’accions buscant estar més a prop del públic objectiu. Algunes d’aquestes accions inclouen la definició del perfil/arquetips dels nostres clients, la creació de continguts exclusius, parlar el mateix idioma que el client o fer ús dels recursos online disponibles, entre d’altres.

Definició public objectiu - ArquetipsDefinició del públic objectiu
El primer pas és definir i tenir clar quin és el nostre públic objectiu i a qui ens volem dirigir per fer arribar el nostre producte o servei. Això implica detectar una sèrie de perfils o arquetips que ens permetin conèixer les necessitats i desitjos dels nostres possibles clients. També serveix per detectar aspectes interessants com els gustos i les aficions que ens ajudaran a saber on podem trobar-los i com dirigir-nos a ells. Per definir els arquetips, es poden agrupar dades tals com: edat, sexe, gustos, perfil professional, aficions, etc…

Abans de realitzar qualsevol acció de promoció, primer hem d’assegurar-nos que el públic al que ens dirigim ens entén, ens escolta, i en definitiva, es podrien interessar pel servei/producte que oferim.

Generació de continguts
(Crea continguts per i per als teus perfils de clients, basats en les seves necessitats o desitjos)
Una vegada detectats els diferents perfils de clients als quals dirigir-nos i oferir-los els nostres productes/serveis, és important que si estem intentant arribar a públics localitzats en altres països, que a més tenen altres idiomes, expressions i costums; és important que puguem arribar a ells d’una forma més propera, a través de continguts especialitzats i desenvolupats exclusivament per a ells, escrits en l’idioma del client i situats en portals web referència del sector/país.

La generació de continguts passa per tenir un lloc web en els idiomes necessaris, la creació d’un blog, inserció de vídeos, fotos, i com no, la difusió de tots aquests continguts a través dels mitjans socials com: Twitter o Facebook.

Geolocalització del negociGeolocalització del negoci i el servei
(Geolocalització del negoci a la residència del client)
La Geolocalització del negoci a la zona d’influència dels clients, consisteix a saber quins són aquests països o regions al que anem a oferir els nostres serveis/productes, tenint clar des d’un principi als mercats que anem a atacar. Tenir geogràficament localitzat el negoci també implica donar-li informació local de contacte o bé opcions per fer el procés de captació més proper al client.

En alguns casos és recomanable buscar aliances amb empreses locals per estalviar despeses d’infraestructura, servei al client i/o suport tècnic. De la mateixa manera es podrà prestar el servei amb més tranquil·litat al client final, guanyat en qualitat del servei, proximitat i millors preus (sense costos addicionals com els d’infraestructura).

Recursos en línia
(Blocs, fòrums, comunitats, portals d’anuncis i directoris d’empreses)
S’han d’utilitzar tots els recursos possibles a tal de facilitar la comunicació amb els clients. La primera fase d’aquest procés és localitzar aquells llocs web populars i d’ús freqüent pel nostre perfil de clients. Aquelles pàgines que d’alguna forma permet connectar-nos amb el client, com són: portals d’anuncis, directoris d’empreses, fòrums, blocs, xats i en general tots aquells recursos en línia que ens permetin connectar-nos amb el client i ser més propers.

Networking
(Relaciona’t amb els teus clients, proveïdors i aconsegueix aliances estratègiques)
El networking pot ser un procés clau en el desenvolupament d’un negoci i l’activitat comercial que aquest pugui generar. Una bona estratègia de relacions públiques a través de la xarxa, ajudarà substancialment les possibilitats de créixer en contactes, aliances i generar sinergies productives per a l’empresa.

També convé localitzar aquelles xarxes socials verticals o de la ubicació dels clients, i publicar contingut, participar i en definitiva, convertir-te en un referent d’informació sobre la temàtica.

Cas de èxit a Sant Feliu de Llobregat: Lídia Santiago / Guia Turística.
Logo Lidia SantiagoA Sant Feliu de Llobregat podem destacar un cas d’èxit promocionant-se a l’estranger. La Lídia Santiago és una Guia Turística que ofereix els seus serveis en anglès, francès, castellà i català; el que li permet promocionar-se en tots aquells països que fan ús d’aquests idiomes. Per a això Lídia ha creat un perfil propi en un portal de guies turístiques: BeoGlobe.com. Aquest portal li permet oferir els seus serveis de guia turística en diferents idiomes i en un lloc web proper als clients potencials.

A més la Lídia Santiago ofereix a través del seu lloc web, bloc i perfil de Flickr informació rellevant per als seus clients, així com fotos, rutes i altres continguts relacionats amb els seus serveis de guia turística a Barcelona.

Pots trobar més sobre Lídia Santiago en un altre post publicat a Sant Feliu Innova.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s