Obre a Reus el primer espai de treball conjunt per a emprenedors

Fa tot just quinze dies que ha començat a funcionar un espai de treball compartit a Redessa (viver d’empreses de Reus). On s’hi troben emprenedors que acaben de posar en funcionament l’empresa i no disposen d’infraestructura, autònoms que necessiten un espai per no haver d’instal·lar el lloc de feina a casa (i separar la vida laboral de la personal) o altres treballadors que necessiten un lloc per només hores a la setmana.

És el que s’anomena coworking (espai de treball conjunt), una experiència que ja funciona en centres de negocis de Barcelona, per exemple, però que fins ara no s’havia implantat a Tarragona. En funció del temps d’utilització de l’espai, els usuaris paguen entre 50 i 140 euros al mes, i disposen de serveis com ara sales de reunions, connexió wifi, cafè gratuït, zona de descans, climatització, manteniment i neteja, etc.

Ara per ara, són dues les persones que ja treballen en aquest espai habilitat amb punts de connexió a internet i amb dret a utilitzar altres serveis de Redessa: són una altra persona que es dedica al subministrament de productes per a l’hostaleria i en Joan Pons, un emprenedor que ha fundat una comunitat d’assessors per a petites empreses: Ahead Community, que agrupa 23 professionals de Catalunya.

Precisament al passat Getting Contacts vem coincidir amb un dels professionals que integren aquesta empresa, en Pere Secot (mes información en post anterior).

Des de la seva creació, l’octubre del 2009, Pons va domiciliar-se a Redessa, però quan es va assabentar de la posada en funcionament de l’espai de treball compartit va decidir ser-ne usuari tres vegades a la setmana.

L’argument és clar: tot i que l’empresa existeix perquè així ho permet la tecnologia (l’activitat d’assessoria es fa en línia), hi ha determinades coses per a les quals és preferible disposar d’un espai, com per exemple per al primer contacte amb el client. Joan Pons assegura: 

Dir que estàs en un centre internacional de negoci és un valor en si mateix, i és diferent que dir que ets a casa, perquè genera confiança.

Foto de Judit Fernàndez

Aquest emprenedor també és l’exemple de la creació de sinergies que propicia un centre com Redessa, ja que està ultimant un tracte amb una de les empreses que hi té la seu. Però, a més, Ahead Community també utilitza la infraestructura que té el centre, com ara les sales de formació, ja que un dels serveis afegits que presta l’empresa és precisament impartir cursos de formació sobre tot allò en què els assessors són experts.

Tot i la conjuntura econòmica adversa, el balanç que Joan Pons fa fins ara del funcionament del projecte és positiu. “La idea interessa, perquè no hi ha serveis especialitzats per a les empreses petites, que, en canvi, es troben entorn canviant i amb el risc de prendre males decisions”.

El servei que presta Ahead Community està pensat per a empreses de menys de deu treballadors, que no tenen prou recursos per estar sempre al dia de les noves normatives o bé que amb la globalització tenen competidors més enllà de les nostres fronteres, però també potencials clients als quals cal arribar. Així, amb una quota de 120 euros l’any per empresa, es poden fer quatre consultes a algun dels especialistes d’Ahead Community, els quals responen en menys de 72 hores.


Més informació | Dossier de Coworking (pdf
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s