Comercial Orpella, exemple de B2B (Business-to-Business)

Fa uns dies vem fer una visita a l’empresa Cosa (Comercial Orpella, SA), especialitzada en la distribució de tornilleria i elements de fixació a diferents sectors com la indústria metal·lúrgica o empreses de subministraments.

Els seus orígens es remunten a principis de la dècada dels 40 a Barcelona on comercialitzaven cargols i elements de fixació. A partir de 1994 s’instal·len al polígon industrial d’El Pla de Sant Feliu de Llobregat, on tenen més de 4.000 metres quadrats de magatzems paletitzats, amb unes instal·lacions preparades i modernitzades. Gràcies a tenir una gran disponibilitat d’estoc poden ser molt àgils en els lliuraments.

Ens vem posar en contacte amb Cosa per interessar-nos en un projecte que estan desenvolupant de comerç electrònic. Vem tenir l’oportunitat de parlar amb en Jofran Rafales, el mànager de l’empresa, i que ens expliqués quines novetats en l’àmbit de les TIC estaven desenvolupant, concretament una plataforma de venda online que estan apunt de posar en funcionament.

Actualment estan en una fase d’integració dels sistemes de gestió, van demanar un proveïdor de serveis TIC (Softvic) que els muntés una aplicació que integrés tres peces claus de la seva cadena de valor:

  • L’ERP que ja estaven utilitzant per controlar tot el procés de producció però que era molt complicat de mantenir: era una base de dades MySQL amb més de 10.000 productes diferents. Ara aquest manteniment serà més senzill.
  • Un nou CRM des del qual podran controlar tots els contactes amb els seus clients. Molt important i més avui en dia, que la feina els surt d’avui per demà, no hi ha comandes programades amb temps com es feia abans. Per això tenir stock per quan la gent que hagi de muntar el necessiti és molt important.
  • I una tenda virtual des de la que podran comercialitzar els seus productes. En el seu cas serà B2B (Business to Business), en comptes de B2C (Business to Consumers), ja que els seus clients seran altres empreses.

El software escollit va ser KaisEVO, una aplicació que permet la integració d’aquests elements i surt més econòmic que d’altres solucions més conegudes, com pot ser SAP, que a més necessita gent dedicada en exclusiva al seu manteniment. Ara són ells mateixos qui poden fer la migració de les dades cap a la tenda virtual.

En Jofran ens comentava que el sector metal·lúrgic és un negoci antic, en el que costa acostumar a la gent a aquestes noves eines profitoses, per això creuen que:

La venda online a empreses industrials, com fabricants de cotxes, no creiem que serà molt important perquè no estan acostumats a fer servir aquests canals, però que en canvi amb la distribució comercial si que serà més beneficiós.

Cosa suporta un cost molt important d’emmagatzematge, ja que les compres que realitzen les han de guardar fins que les venen. Però això també és un avantatge, ja que avui en dia tenen stock per seguir venent, quant molts dels competidors al mercat han caigut.

Més informació | COSA-Orpella

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s