La vida d’un emprenedor TIC

Un emprendedor es un tipo que está en la cuerda floja, que no sabe si va a pagar las nóminas a final de mes, que no sabe si va a llegar y que tiene cinco problemas cuando tiene sólo dos manos.

Aquestes paraules són d’en Dídac Lee, un emprenedor català d’origen xinès. Segurament té raó, ja que si preguntem a qualsevol emprenedor d’Internet el més probable es que comenti les poques hores que pot dedicar a dormir, al poc temps lliure, els problemes que té i la sensació d’anar a contra-rellotge en un mercat digital que es mou a una velocitat increïble. I la pregunta que es planteja és: perquè algú voldria passar per tot això? Qui voldria abandonar un treball per compta aliena estable i moltes vegades ben pagada per posar-se en aquest infern?

Potser la resposta es pugui extreure de les paraules de Jaime Estévez: “En este periodo he logrado que tanto yo como otras siete personas podamos trabajar y vivir de lo que nos gusta, he pasado momentos muy buenos y muy malos y he demostrado que el ‘yes, we can’ también se aplica por estas latitudes“.

Jaime ha escrit això en un post commemoratiu del seu primer any com a emprenedor, després de deixar una bona feina i llençar-se a muntar Ágora News, una “agència de vídeos nativa digital”, como ell la defineix. El seu blog personal s’ha convertit en una referència per molts emprenedors d’Internet per la transparència amb la que explica les seves dificultats i els de la seva empresa.

Col·laboració entre emprenedors
En els últims anys també s’ha començat a veure que entre la comunitat d’emprenedors hi ha cert interès per compartir experiències, a través de trobades com la de Iniciador, una trobada d’emprenedors feta pels propis emprenedors, aquest esdeveniment compta amb dues parts: la primera comença amb tots els assistents presentant-se breument i continua amb una sessió de treball comú sobre un tema concret relacionat amb l’aprenentatge, o es realitza una xerrada amb un emprenedor experimentat. La segona part està orientada al networking i intercanvi d’idees. Una iniciativa similar de networking que es realitza des de fa algun temps a Barcelona i Madrid és el First Tuesday.

Fonts de finançament no tradicionals
No només fa falta una idea genial i un pla de negoci, fa falta financiació per tirar endavant, tot i que a Internet com comenta l’emprenedor Javier Martín, autor del blog Loogic (una referència informativa en el món de les start-ups) “amb una mínima inversió inicial (ordinador, ADSL, domini, servidor i poc més) es poden aconseguir xifres de negoci molt interessants“, la realitat es que amb el temps, quan un projecte acaba tenint èxit, “les necessitats d’inversió són iguals a les d’un negoci en la vida real, i allà és on entra en joc la intel·ligència i experiència de l’emprenedor“.

Fins fa poc la única manera era la via tradicional: anar al banc amb el pla de negoci i explicar-li al banquer, acostumat a donar crèdits a empreses de tota la vida (forn, bar, etc), que vols muntar una xarxa social vertical a Internet, que interactuï amb altres xarxes i que es beneficiï de publicitat contextual per segmentació de target. Normalment això no funcionava.

Avui dia sembla que la cosa comença a canviar:

  • Per exemple, el BBVA ha convocat recentment l’Open Talent, una competició oberta a la participació de qualsevol internauta perquè votés per alguna start-up espanyola de recent creació que rebria 100.000 euros de premi.
  • Una altra iniciativa interessant és SeedRocket, que a més d’oferir finançament per projectes relacionats amb les TIC (fins a 20.000€ als millors projectes i la possibilitat de 100.000 en préstecs) ofereixen formació als emprenedors perquè aconsegueixin resultats existosos gràcies a l’experiència d’altres emprenedors més veterans.
  • A nivell europeu existeix Seedcamp: els emprenedors assisteixen a una formació que dura una setmana i en la qual diferents professionals els ajuden a fer les seves idees negocis viables. Després, els cinc equips seleccionats obtenen financiació i recolzament durant tres mesos.

Ningú diu que sigui fàcil, hi ha oportunitats, ajuda, però sens dubte la de l’emprenedor és una vida sacrificada que pot tenir moments d’èxit però que en realitat no acaba mai, no hi ha una meta, la majoria d’emprenedors ho són durant tota la vida.

Font: Red.es

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s