Les Guies d’Empresa de PIMESTIC: aplicació concreta de les noves tecnologies al món de l’empresa !!!

La majoria dels dinamitzadors/ores digitals dels Punt TIC segurament coneixen l’existència del pla PIMESTIC, una iniciativa de la Generalitat impulsada conjuntament per la Secretaria de Telecomunicacions i ACC1Ó CIDEM COPCA per promoure les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) a les micro, petites i mitjanes empreses catalanes de tots els sectors d’activitat.

PIMESTIC ha portat a terme un seguit d’actuacions, les més conegudes de les quals són les jornades per a empresaris que han tingut lloc ja a la gran majoria de comarques de Catalunya per tal de millorar la competitivitat de les empreses catalanes mitjançant la introducció i la utilització eficient de les TIC.

Entre els materials que PIMESTIC posa al vostre abast les anomenades Guies d’Empresa que per la seva amplitud i varietat són un recurs que pot ser de molta utilitat pràctica per a petits empresaris, professionals i autònoms.

Efectivament: aquestes guies, que per a molts dels seus possibles usuaris/àries poden haver passat una mica desapercebudes, proporcionen un coneixement força extens sobre una gran varietat d’aspectes relacionats amb l’aplicació concreta de les noves tecnologies al món de l’empresa.

Són comentaris que no estan fets des del punt de vista tècnic sinó de manera perfectament comprensible al propietari o gestors d’una petita empresa.

Per aquesta raó les Guies d’Empresa proporcionen una informació molt valuosa que ajuda a superar una dificultat molt habitual: orientar-se de manera concreta però independent en el laberint de possibilitats, procediments, tecnologies i sistemes amb què l’empresari poc coneixedor de les TIC topa a l’hora de modernitzar la seva micro, petita o mitjana empresa.

Les Guies d’Empresa estan dividides en diferents apartats temàtics, com Compres i Logística, Màrqueting i Vendes, Producció i Organització, Infraestructures i Serveis, etc. que es poden descarregar en format PDF.

Compres i logística:

1. Gestionar correctament els estocs: mobilitat d’objectes – Descarrega’t el .pdf

2. Controlar i optimitzar els processos de l’empresa: ERP – Descarrega’t el .pdf

3. Millorar la relació amb els clients i proveïdors: extranet – Descarrega’t el .pdf

4. Si no ets a l’empresa… : mobilitat – Descarrega’t el .pdf

Màrqueting i vendes:

5. Afegir un nou canal de vendes: comerç electrònic – Descarrega’t el .pdf

6. Conèixer millor els seus clients: CRM – Descarrega’t el .pdf

7. Donar a conèixer l’empresa: WEB – Descarrega’t el .pdf

Producció i organització:

8. Organitzar el coneixement de l’empresa: gestió documental – Descarrega’t el .pdf

9. Agilitzar els tràmits amb la banca: banca electrònica – Descarrega’t el .pdf

10. Agilitzar els tràmits amb l’administració: administració electrònica – Descarrega’t el .pdf

11. Comunicar les seves màquines: comunicacions M2M – Descarrega’t el .pdf

Infraestructures i serveis TIC:

12. Assegurar-se que tot és segur: seguretat informàtica – Descarregat el .pdf

13. Comunicar amb la pròpia empresa: veu IP i missatgeria instantània – Descarrega’t el .pdf

14. Identificar un proveïdor – Descarrega’t el .pdf

15. Contractar un proveïdor – Descarrega’t el .pdf

16. Gestionar les TIC sense ser informàtic – Descarrega’t el .pdf

A cada apartat apareix la informació bàsica del tema, acompanyada sempre de casos d’èxit real en el mateix àmbit.

Especialment interessants ens han semblat alguns aprenetatges oferts pels exemples de casos d’èxit de la GUIA “23 tècniques bàsiques per aconseguir un comerç electrònic d’èxit“:

  • Exemple sobre com no trencar la xarxa de distribució d’una empresa a causa d’un comerç electrònic.
  • Exemple d’increment de les vendes gràcies al posicionament a cercadors i accions de màrqueting digital.
  • Exemple de comercialització en línia a través de portals de tercers.
  • Exemple de comerç electrònic B2B.
  • Exemple de creació d’un nou canal de vendes en línia.
  • Un exemple de superació de la inexistència de mercat per al nostre comerç electrònic.
  • Exemple d’automatitzaci d’una part de la cadena de valor a través del comerç electrònic.
  • Exemple d’acord de comercialització en línia en col·laboració amb el distribuïdor.
  • Exemple d’increment de la conversió a client gràcies al programa analític de webs.

En resum, les Guies d’Empresa representen un bon recurs que val la pena conèixer i fer conèixer per tal de millorar l’ús de les eines TIC en l’activitat econòmica de professionals, autònoms, teletreballadors/ores i petites empreses.

Anuncis

Un pensament sobre “Les Guies d’Empresa de PIMESTIC: aplicació concreta de les noves tecnologies al món de l’empresa !!!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s