Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa

El 10/11/2008 us informàven d’una jornada adreçada a empreses i emprenedors, ens estem referint a la Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa.

Aquesta jornada que amb el subtítol Internet evoluciona, i la teva empresa? celebrada el passat dimecres 12 de novembre a Barcelona, feia interessant donar-se una volta pel Petit Palau (Palau de la Música de Barcelona), on la taula rodona de la tarda a la que vaig anar-hi comptava amb professionals destacats del món d’Internet.

El Javier Casares , expert en cercadors i fundador de OJO Buscador i actualment director de OJOInternet , va parlar sobre La web 2.0 i la reputació a la xarxa. Va destacar la importància que té per a la reputació de les empreses que es parli bé d’elles a Internet i que cal treballar estratègicament amb aquest objectiu i reaccionar l’abans possible quan es produeix una entrada que pot desprestigiar la imatge que vol transmetre l’empresa. ‘D’aquí a quatre o cinc anys, el tema de la reputació online haurà canviat radicalment’.
Va presentar el cas d’Ikea, on la tercera entrada en google té el títol de “Ikea: cómo mienten a los clientes”. Javier insisteix en la importància de vigilar aquest tipus d’informació i prendre mesures correctores per a que entrades com la de l’exemple es desplacin de les primeres pàgines dels cercadors.
Desprès el Jesús Encinar va voler anar Més enllà dels cercadors: com generar més transit amb usuaris recurrents, en la que va defensar que els veritables clients de les empreses són aquells que no arriben per mitjà dels cercadors, sinó que saben escoltar als usuaris d’una manera qualitativa, tenint en compte que no tots són iguals, que són persones i no estadístiques (google analytics ), que adopten estratègies adequades a la web empresarial pensant en l’optimització de la comunicació i la interacció social, …
Jesús va incidir en els canvis que s’estan produint a l’hora de cercar informació a Internet. Cada cop s’utilitzen més les xarxes socials i estan fidelitzant a un volum d’usuaris més important. Un exemple revelador: “Molta gent ja no va a Google a buscar què és un tsunami. Va a YouTube a veure-ho”. Planteja que cada cop són més les persones que naveguen sense passar per cercadors, com és el cas de facebook , youtube , fotolog

Tot i així la participació activa d’usuaris recurrents, segons la seva experiència, està només representada per un 2% dels usuaris. Va assenyalar algun dels trets més rellevants d’aquest usuari: sempre cerca novetat i participació, actualització a temps real, qualitat en la informació dels continguts, la integració amb el mòbil i la tv, els blocs i microformats,…

La tercera part de la taula rodona es va centrar en presentar dos casos d’èxit en màrqueting digital estratègic, que de manera molt dinàmica i gràfica, en Víctor de Francisco, director de Reexporta-Think about export, i en Xavier Rivera, director d’i-Marketing Consulting, van exposar les estratègies digitals que havien aplicat en dos empreses de sectors oposats, l’industrial i el turístic.
Van destacar que en tot projecte d’Internet es necessari fer un anàlisi inicial (competència, arquitectura, paraules clau, països…); per desprès aplicar unes estratègies concretes en funció del país, el sector, el producte, el servei, el client… ; per finalment concretar les accions de promoció digital (posicionament social web 2.0, posicionament orgànic SEO, posicionament CPC-SEM, B2B e-marketplaces).
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s