Realitzades les sessions formatives "Empresa i digitalització"

Els passats 18 i 26 de juny es van realitzar les dues sessions formatives adreçades a empreses, emmarcades en el Projecte “Empresa i digitalització” del Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

La primera d’elles Internet com a eina de màrketing” va aplegar a un grup d’empreses molt interessades en saber com la seva empresa pot posicionar-se de manera òptima en Internet, per tal de vendre més, incrementar el nombre de contactes comercials i promocionar la seva marca. El ponent ens va donar algunes pistes per començar a treballar:

  1. Analitzar i definir un pla estratègic on-line
  2. Definir quines accions d’aquest pla realitzarem a curt termini (per exemple: posicionar-nos en els cercadors per clicks) i a mig termini (per exemple: el posicionament natural o orgànic)

Vam aprendre a conèixer i millorar el posicionament de la nostra web a internet, mitjançant una serie d’eines, com són:

  • els simuladors d’aranyes (les aranyes ens indexen la nostra web i la posicionen); cal tenir en compte que les aranyes no poden passar per webs programades amb Javascripts, Flash, Pop Up’s o per imatges. Ex: http://www.spider-simulator.com/
  • els PageRanks (té en compte la popularitat de la nostra web); cal augmentar el nombre d’enllaços a webs de tercers que recomanin la nostra pàgina, sobretot amb webs amb un Page Rank alt.
  • els analitzadors de la densitat de la paraula o paraules clau en diferents parts de la web (en la URL, en el títol de la pàgina, en la descripció, en les capçaleres, en els enllaços…) Ex: http://www.keyworddensity.com/

Finalment també vam podem mesurar i optimitzar la rendibilitat de la nostra inversió a través de eines de Web Analytics (ex. Google Analytics) o test A/B multivariable (ex. Google Optimizer).

La segona sessió “Sistemes d’informació: de l’organització tradicional a l’organització digital de l’empresa” ens va servir per saber que el Sistema d’informació és un conjunt interrelacionat de components que recopilen, processen, emmagatzemen i distribueixen informació per a donar suport a la presa de decisions i a la direcció de l’empresa.

Vam aprendre que hi ha diferents tipus de Sistemes d’informació digital, principalment:

  • ERP o sistemes de gestió empresarial: imprescindible com a nucli per anar incorporant altres àrees amb posterioritat. Permet gestionar el producte, l’inventari de magatzem, les compres i les vendes, l’àrea econòmica-financera…
  • CRM: és el sistema de l’àrea del client i del màrqueting. Permet unificar la informació que és té del client, i ens permet saber el que fem amb ell, les gestions que tenim pendents, el que ha comprat…

Finalment, vam poder veure quins costos i quins beneficis tant tangibles com intangibles ens suposarà implantar un Sistema d’informació.

  • Costos: hardware, software, telecomunicacions, serveis, personal.
  • Beneficis tangibles: increment productivitat, costos operacionals més baixos, reducció de la força de treball, despeses en ordinadors més baixes, reducció dels costos comercials externs, dels costos administratius…
  • Beneficis intangibles: millora de l’avantatge competitiu, del control de recursos, de la planificació en l’organització, de la flexibilitat, informació a temps real…

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s